دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد : میزان تراز صوتی اگزوز موتورسیکلتهای موجود به طور متوسط 92 دسیبل است که طبق استاندارد باید این رقم 86 دسیبل باشد و همچنین میزان آلودگی صدای موتورسیکلت ها طی سنجش های به دست آمده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا برابر با 83 دسیبل است در حالی که میزان حد مجاز باید 77 دسیبل باشد.
وی افزود : سردردها، حساسیت های بیشتر نسبت به صداهای ناگهانی ، بی خوابی ، اضطراب ، تشنج، سنگینی گوش، تغییرات در فشار خون، تشدید بیماری های قلبی و عروقی ، خستگی همیشگی بدن و... از جمله تاثیرات منفی آلودگی صوتی بر شهروندان است.
رشیدی تاکید کرد: در تهران، خودروها منبع اصلی و عمومی آلودگی صوتی هستند که در کنار مسائلی نظیر حجم بالای ترافیک ساکن، عدم تفکیک کاربری ها، تردد خودروهای باری، رعایت نکردن الگوهای مناسب رانندگی، وجود کارگاه های صنعتی پراکنده، تردد خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها و وجود فرودگاه و راه آهن وضعیت را در بسیاری از نقاط بحرانی کرده و از حد استانداردهای جهانی فراتر برده است.